lauantai 15. elokuuta 2009

Huijausta?

Mitä tämä tällainen on? Käytiin Jäpin ja Kullan kanssa saunassa 18-19 kuten lauantaisin aina, ja poika nukahti kotiin tullessa kantokoppaansa. Höpsö pieni... Nukkuu edelleen! Luultiin ihan, että olisi vain ottanut pikku torkut, mutta nyt kellon ollessa jo yli kymmenen nämä on kyllä pakko todeta jo yöuniksi. Mie olen ihan pallo hukassa... Ei iltaleikkejä, ei jalkojen hierontaa, ei pientä syliin rauhoittuvaa tutin lupsuttelijaa.. Ja syötinkin pojan viimeksi jo ennen kuutta, saas nähdä mihin aikaan herää syömään. Huijausta! Missä meidän iltarutiinit muka ovat??? 

Vaan kieltämättä ilta vapaasti omia juttuja touhuten on kyllä ollut kiva, neule on edistynyt huimasti ja nettiinkin olen päässyt niin paljon kuin olen halunut. Toivottavasti aamukin alkaisi inhimilliseen aikaan, eikä tuntia aiemmin kuin ikinä!

Saunalla ollessa minä olin löylyissä sillä aikaa kun Kulta ja Jäppinen kokeilivat eka kertaa yhteistä suihkua. Yllättäen alkoi ihan hirveä intiaanikiljunta, jonka Kulta sai vaimennettua parin minuutin päästä (minä kökötin valmiusasemissa mutten halunnut mennä väliin jos ei erikseen kutsuta), sitten huuto alkoi hetken päästä taas. Enää ei voinut pidätellä, pakko oli mennä katsomaan, että mikä riivaa. Poika kiljui keuhkojaan pihalle pukuhuoneen penkillä vaippa päällään, Kulta tuhahti ettei saa puettua sille mitään ja paineli löylyihin. Syliin otto ja kova höpöttely huudon yli tyynnyttikin pojan, kunnes yritin laskea alas puettavaksi. Kilju tuli takaisin yllättävän nopeasti... Seuraava yritys muutaman minuutin päästä sentään meni jo läpi, samoihin aikoihin tuli Kultakin takaisin. Olin ihan luullut, että poika olisi pelästynyt suihkussa jotain, saanut vettä yllättäen kasvoille tms mutta ei. Reppana vain vihaa edelleen vedestä pois joutumista ihan yli kaiken. Niin kauan kuin pojat suihkuilivat yhdessä, kaikki oli hienosti, mutta pukuhuoneessa kuulunutta pahempaa huutoa Kulta ei muistanut kuulleensa ikinä... 

Ei kommentteja: